Szukasz narzędzia do nawiązywania kontaktów biznesowych? Chcesz zbudować swoją osobistą markę? Szukasz wartościowych treści dotyczących Twojej branży? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na co najmniej dwa pytania – to zdecydowanie musisz być w serwisie LinkedIn!

 

Ponieważ w ostatnim czasie bardzo często na spotkaniach z klientami oraz na moich szkoleniach wychwalam serwis LinkedIn – czasami bardziej niż Facebooka postanowiłem zrobić krótki przewodnik o czym powinieneś pamiętać zakładając konto na LinkedIn.

  1. Profil idealny!

Zanim zaczniesz networking za pomocą tego serwisu – musisz się do tego odpowiednio przygotować. Pamiętaj, żeby odnieść sukces w tym serwisie społecznościowym – musisz zbudować zaufanie wśród osób, które będą oglądały Twój profil prywatny.

Zakładając konto na LinkedIn – musisz do tego podejść strategicznie – po pierwsze zastanów się/zadaj sobie kilka podstawowych pytań: Jaki chcesz zbudować wizerunek Twoje marki osobistej? Jaki masz cel działań komunikacyjnych w tym serwisie? Kto jest Twoim klientem lub partnerem biznesowym? Jak będziesz gromadzić kontakty? Co chcesz komunikować?

Odpowiadając na powyższe pytania pamiętaj, że osoby, które będą odwiedzać Twój profil powinny znaleźć informacje dotyczące nie tylko Twojego wykształcenia ale również doświadczeń zawodowych, zrealizowanych projektów, z jakimi klientami współpracowałeś/aś. Nie zapominaj o wstawieniu zdjęcia profilowego, nie muszę chyba wspominać, że zdjęcie buduje też wizerunek Twojej osoby – zadbaj o dobrą jakość i formę zdjęcia.

Nagłówek – powinien być Twoim wyróżnikiem ale jednocześnie pamiętaj, że w tym serwisie wyszukujemy również po stanowiskach zawodowych. Korzystaj z popularnych stanowisk zawodowych np. na moim przykładzie: PR Manager, brand manager ale brandexperience maker – może być już moim wyróżnikiem.

Nie zapominaj, o krótkim podsumowaniu zawodowym. Bardzo często widzę profile osób, które wypełniły tylko podstawowe informacje dotyczące wykształcenia i stanowisk zawodowych. W podsumowaniu zawodowym możesz opisać nie tylko to czym zajmujesz się zawodowo ale również powinieneś pochwalić się jakich klientów obsługiwałeś w ramach swoich obowiązków zawodowych, jakie konkretne działania wykonywałeś dla nich, z jakich narzędzi korzystasz.

Pamiętaj, żeby przy uzupełnianiu profilu wykorzystywać słowa kluczowe po których chcesz być pozycjonowany. Ma to duże znaczenie ale o tym opowiem w dalszej części!

Poproś o rekomendacje Twoich klientów, współpracowników, szefów. Osoba odwiedzająca Twój profil może na podstawie takich rekomendacji poznać faktycznie czym się zajmujesz lub specjalizujesz. Nie bój się prosić o takie rekomendacje. Pamiętaj żeby odwdzięczyć się swoją rekomendacją osobie, która wystawiła ci rekomendację.

 

Jeśli szukasz inspiracji jak wypełnić prawidłowo profil możesz inspirować się moim profilem 🙂

 

 

2. Wyszukiwarka LinkedIn.

Serwis wyposażył nas w doskonałe narzędzie, które nawet w wersji bezpłatnej może być bardzo przydatne. Pamiętaj o tym, że w tym serwisie możemy wyszukiwać po słowach kluczowych, dlatego pisałem wcześniej, żeby używać słów kluczowych po których chcemy być pozycjonowani/wyszukiwani.

Mechanizm jest podobny do wyszukiwarki Google. Używaj fraz, których mogą wyszukiwać potencjalni klienci, kontrahenci, przyszli pracodawcy.

Dla przykładu jeżeli chciałbym poszukać osób, które współpracowały lub pracują w Ikei wpisuje do  wyszukiwarki frazę „Ikea Polska” zaznaczam „osoby” i już mam na jednej liście osoby, które wpisały frazę „Ikea Polska” do swoich profili prywatnych.

Możecie spróbować czy tak działa – przykład poniżej.

 

W kolejnych poradnikach opowiem m.in. jaką przyjąć strategię do nawiązywania kontaktów, jak komunikować się na profilach firmowych oraz opowiem o innych ukrytych funkcjonalnościach serwisu.

Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem za zakresu LinkedIn zapraszam do kontaktu ze mną w serwisie LinkedIn lub mailowo: marcin.janowski@spacepr.pl