Wideo to ważna forma komunikacji. Mówi się, że przed końcem roku 2020r. 82% ruchu w Internecie będzie stanowić właśnie wideo (źródło: The Cisco VNI). Posty typu wideo są również bardziej “lubiane” przez algorytmy Facebooka i generują więcej wyświetleń. To genialny sposób na docieranie do klientów.

The Cisco VNI

1. Według statystyk mamy około 2-3 sekund na zainteresowanie użytkownika naszym materiałem. Po tym czasie zaangażowanie wyraźnie spada. Dlatego przemyśl dobrze swoje wideo – może dobrym zabiegiem będzie umieszczenie produktu lub claimu reklamowego na początku filmu?

2. Napisy! Podczas przeglądania Facebooka wideo jest uruchamiane automatycznie bez dźwięku, więc możemy przykuć uwagę jedynie obrazem. Dzięki napisom użytkownik widzący film bez dźwięku będzie wiedział o czym jest mowa w wideo.

(2) Film opublikowany na profilu na Facebooku marki Lech

3. Optymalny czas wideo powinien wynosić ok. 30 sekund. Badania mówią, że ponad 80% użytkowników oglądających filmy do 30 sekund dotrwało do końca (źródło: promotraffic.com). Natomiast nagranie wideo na urządzeniu mobilnym powinno trwać maksymalnie 15 sekund.

(3) Film opublikowany ma profilu marki Volvo

4. Miniatura filmu. Niektórzy użytkownicy mają wyłączoną funkcję automatycznego odtwarzania wideo. Przyciągnąć może ich ciekawa miniatura.

(4) Miniatura filmu marki H&M

 

5. Format, człowieku! Wielu użytkowników przegląda swojego newsfeeda na telefonie trzymajac go w pozycji pionowej. Dlatego staraj się przygotowywać wideo właśnie pod urządzenia mobilne. Wideo poziome może mniej przyciągać uwagę. Warto przetestować wideo pionowe (formaty 4:5, 2:3 i 9:16)  bądź w formacie 1:1.
6. Pokaz slajdów to też wideo! Zamiast tworzyć galerię zdjęć, utwórz pokaz slajdów! Facebook przekonwertuje go na treść wideo i tak też będzie go traktował, co przeniesie się na wyświetlenia. Nie musisz korzystać z żadnej aplikacji, po kliknięciu DODAJ OBRAZ, wyświetli Ci się opcja pokaz slajdów. Możesz dodać zdjęcia, zmienić przejścia między nimi na tzw zanikanie, czas wyświetlania, a nawet dodać muzykę z darmowej bazy!

(5) Wymiary wideo na Facebooku, źródło: Facebook

7. Korzystaj ze Stories! Wideo nagrane na Stories możesz opublikować jednocześnie na swoim fanpage’u. Wiele marek zapomina o tym, jak ważne jest korzystanie z tej funkcji Facebooka. Możemy dotrzeć do wielu fanów, którzy nie widzą naszych postów na wallu, a często przeglądają Stories znajomych! Plus Stories mają ciekawe dodatki takie jak filtry, napisy i oznaczniki.

(7) Facebook Stories, źrodło: Facebook

Wielu mówi, że content wideo jest dla nich zbyt trudny. Bo trzeba mieć sprzęt, oprogramowanie do montażu, np. Final Cut czy Adobe Premiere. A stworzenie materiału wideo wcale nie musi być trudne! Świetny materiał video można nagrać telefonem! Telefonem można go też fantastycznie obrobić i to bez bycia specem od montażu.

Prezentuję Ci 5 przydatnych aplikacji, które pomogą stworzyć świetny video content!

1. Triller Music Video + Film Maker– to prosta aplikacja, dzięki której stworzysz film lub teledysk! Nagrywasz dowolną ilość ujęć, wybierasz muzykę z obszernej bazy bądź swojego telefonu, dodajesz filtry, napisy, a aplikacja sama montuje z niej klip. Wideo nagrywamy poziomo lub w kwadracie. W wersji bezpłatnej musimy pogodzić się ze znakiem wodnym, jest on jednak niewidoczny.
2. InShot – aplikacja do robienia kolaży, serii zdjęć i wideo. Pozwala na zmianę proporcji obrazu, obracanie, przycinanie kadru, ale też dodanie ścieżki audio, napisów czy naklejek. W tym przypadku można pracować nad jednym plikiem wideo, co wklucza montaż.
3. FrameLapse – Dzięki tej aplikacji możesz nagrać film poklatkowy, czyli tak zwany timelapse. Posiada bardzo prosty w obsłudze interface, w którym ustawisz prędkość nagrywania i czas trwania video.
4. Boomerang – Znana aplikacja do robienia krótkich, 5-sekundowych, zapętlonych video. Jest też wbudowana w InstaStory na Instagramie. Urozmaicisz swoje treści, dzięki dynamice filmików.
5. PowerDirector Video Editor – chyba najbardziej „profesjonalna” z zestawionych aplikacji. W tym przypadku pracujesz przy pomocy timeline. Aplikacja posiada wiele ciekawych efektów, jak slowmotion czy nagranie narracji.

 

Także, telefony w dłoń i do dzieła!

 

Social media strategist

SPACE PR