Marki odzieżowe, obuwnicze, przemysł spożywczy – to tylko niewielki odsetek branż, które żyją mundialem. I nie chodzi tutaj wyłącznie o gadżety promocyjne bezpośrednio związane z tym popularnym sportem. Produkt nie musi bezpośrednio kojarzyć się z piłkarskim biznesem, by z nim współgrać. Często wystarczy kreatywne podejście do tematu i dobry timing. Tak działa real time marketing.

Poniżej prezentuję Wam przegląd, moim zdaniem, najlepszych facebookowych RTMów polskich marek związanych z grą polskiej reprezentacji na Mundialu 2018.

 


Dla tych, którzy nie śledzili wyników,

dla zrozumienia przekazów reklamowych wyniki trzech rozgrywek mundialowych polskiej reprezentacji

POLSKA 1:0 JAPONIA

POLSKA 0:3 KOLUMBIA

POLSKA 1:2  SENEGAL


 

Żywiec  po meczu z Senegalem (moja ulubiona z wielu dobrych kreacji mundialowych)

źródło: profil na Facebooku marki Żywiec

 

Pizza Portal przed meczem z Kolumbią…

 

…i przed meczem z Japonią

 

Muzeum Łazienki Królewskie po meczu z Kolumbią

 

Nivea Men po meczu z Kolumbią

 

KFC po meczu z Kolumbią

 

Ceneo po meczu z Kolumbią (warto przejrzeć ich cały profil, mocno „przeżywali” mundialowe rozgrywki naszych)

 

Ceneo po meczu z Japonią

 

Składy i markety BAT (ich komunikacja również poszła mocno w mundialowe klimaty)

 

STEYR Traktory po meczu z Kolumbią

 

Cydr Lubelski przed meczem z Japonią

źrodło: strona na Facebooku Cydru Lubelskiego

 

Sobieski w trakcie meczu z Japonią

źrodło: Facebook marki Sobieski

 

Kubota po meczu z Japonią

 

I… z przymrużeniem oka LV BET (chociaż marka mundial potraktowała bardzo poważnie, ich fanpage kipi od wyników, rozkładów jazdy i obstawień)

A jakie są Wasze ulubione kreacje mundialowe?

 

Magdalena Tomaszewska

social media strategist